dimecres, 29 d’octubre de 2014

I Trofeu d'atletisme ciutat d'Amposta

El pròxim 13 de novembre els alumnes de 4t participaran en el primer trofeu d'atletisme ciutat d'Amposta.
  • Les proves seran:
    • Cursa de 60m
    • Cursa de 1000 m
    • Salt de llargada
    • Llançament de Pes
    • Llançament de Vòrtex (javelina)

Per tal de que pugueu saber més d'aquestes proves us poso uns vídeos i uns quants consells:

Cursa 60 m
Aquesta prova es mesura la velocitat de desplaçament i és la capacitat que té una persona en recórrer una distància en el menor temps possible.
No obstant, també depèn de la velocitat de reacció i la tècnica de la gambada. La velocitat de reacció és la capacitat de respondre amb la màxima rapidesa a un estímul (visual, auditiu o tàctil).
En la gambada em d'elevar el genoll fins realitzar un angle aproximat de 90º amb el cos, mentre que la cama que impulsa cal estendre-la completament.

On esta l'angle de 90º?

Cursa de 1000 m
En aquesta prova es mesura la resistència, que és la capacitat de l'organisme que permet mantenir un esforç físic d'intensitat moderada o alta durant un temps prolongat. Per això és molt important mantindre un ritme constant que ens permeti aguantar corrent tota la cursa, es a dir, no començar esprintant i acabar caminant.
Aquesta prova es farà a una pista d'atletisme. Calcula quant mesura una volta a la pista d'atletisme i quantes voltes són 1000 m?
Salt de llargada
És una prova atlètica que consisteix en fer una embranzida corrent sobre un pla horitzontal, i saltar el màxim que puguis sense fer nul. S'ha de saltar sobre un banc de sorra. La distància del salt es mesura des de la taula de batuda fins a la marca més endarrerida sobre la sorra marcada pel cos de l'atleta.


Llançament de pes
És una prova d'atletisme, que consisteix a propulsar una sòlida bola de metall a través de l'aire a la màxima distància. L'atleta subjecta el pes amb els dits de la mà amb la que llança contra el seu muscle, posant la bola sota la barbeta. El competidor llavors es desplaça dins del cercle en una postura semi-ajupida, adquirint velocitat. A l'arribar al costat oposat del cercle, estira el braç de llançar sobtadament i empeny el pes cap a l'aire en l'adreça adequada. El pes s'empeny, no es llança. L'embranzida es fa des del muscle amb un sol braç i no es pot dur el pes darrere del muscle.
Existeixen dues tècniques de llançament:
Llançament rectilini
Llançament circular

Llançament de Vòrtex
Prova del atletisme actual, on es llança una javelina.
La javelina s'ha d'agafar per la encordadura (almenys la mà de l'atleta l'ha de tocar), i llançar-se per sobre de l'espatlla o del braç de llançar; no es permet llançar-la en rotació ni pot donar l'atleta l'esquena al sector de caiguda abans de deixar anar la javelina. En la caiguda, la punta metàl·lica ha de tocar el terra abans que qualsevol altra part de la javelina.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada